~Kisahku~

Lalalalala..
OLaa...................semua..lama sudah tidak berbicara di sini..(ayat skema)
haha..tak mau cakap banyak..sikit sudah..nak cerita apa yang berlaku pada bulan 3 dan bulan 4..walaupun agaknya cerita ni dah lapuk...tapi takpelah..sengaja nak diabadikan di blog ni..
Macam2 yang berlaku..tapi aku tak mau cerita panjang2..kita tengok gambar jela ye!! Huhu..
Ni masa aku dan kawan2 pergi Pesta Buku...huhu..tak dapat nak ambil gambar kat sana sebab terlalu ramai manusia yang berkunjung di situ sehingga PWTC tu menjadi padat..dah macam sardin..

Ni pulak masa pergi tengok wakil Institut Perguruan aku berpidato peringkat pe ek..lupa pulak..ambil gambar kat depan bas je..hehehe..untuk kenangan semua..
Haa..yang ni pulak masa rekreasi kat Sungai Tekala....1 hari je kat situ..buat junggle trekking,sukan air,bbq dan macam2 lagi..penat sangat.

Sangat mencabar melalui pohon kayu yang tumbang ni...dijadikan jambatan untuk kemudahan semua..huhuhu...
Selepas itu..banyak lagi la perkara yang berlaku..tapi tak nak cerita panjang2..yang ni pulak gambar masa pergi ke Hotel Equatorial..hotel 5 star..gempak!! Macam2 yang berlaku time ni..aku kena masuk persembahan sajak dan koir Korea..sajak yang aku deklamasikan bertajuk ‘Muslimah Harapan’. Koir pulak bertajuk ‘Lucky’..Agak susah nak membunyikan setiap suku kata lirik lagu korea ni..sampai terbelit2 lidah ni..hehehe..tapi Alhamdulillah..berjaya jugak akhirnya kami sekumpulan menyanyikan lagu tu..Oh ye..lupa pulak nak cerita kenapa aku pergi ke Hotel Equatorial tu..sebabnya,kolej kediaman aku buat satu jamuan yang dinamakan Majlis Anugerah Apresiasi Ilmu..sangat seronok sebab tempat mewah katakan..bukan senang nak join majlis macam ni..yang paling melucukan..aku tak sangka aku boleh jadi antara 15 finalis pakaian tercantik..aku rasa aku biasa je..tak tahula macam mana diorang buat pemilihan kan..lepas tu,aku kena soal tau..soalannya berbunyi begini.... “Anda sedang berjalan2,tiba2 anda terlihat bayi ditinggalkan ditepi jalan..Apakah yang akan anda lakukan??” Haaa...minda aku ni mula fikir macam2..nak cari idea..tengah gugup ni..bantai jelah aku jawab...bla..bla...bla...bla..hihihihi..tapi aku rasa aku memang tak layak untuk menang pun..dan aku memang tak menang pun..haha..takde rezeki..time aku sajak lagi sedih tau sebab lagu yang didendangkan untuk sajak..keluar lagu pe ntah..lagu James Bond kot..hahahaha..tapi aku ‘steady’ je kat atas pentas..tak rasa ‘nervous’ langsung..nape ntah..rasa seronok pulak mendeklamasikan sajak kat atas pentas tu..VVIP kat depan mata hanya tersenyum je..lepas aku bersajak je..tiba2 je.aku tak kenal siapa wanita tu...tapi dia suka tengok aku bersajak..”BEST” ..Terima kasih atas pujian tu..amat dihargai..dia pun ambil gambar dengan aku..nak jadikan kenangan kot..ok la..tu je kot mau cerita..kejap lagi nak balik kampung..sebabnya dah 1 bulan lebih aku tak balik..rindu pulak dengan keluarga tercinta..


Ni budak2 koir..'cool' je semuanya..


Ok..tu je dapat aku cerita...daa..semua..InsyaAllah..aku akan update blog ni dari semasa ke semasa...










Tiada ulasan: