Woman's Love

  Just follow the path and don't believe such thing about love..
human's love

its hard when you can't tell or explain something that you want..
what you need..

what you really want 

its hard to be a woman..
woman is mystery and full of secret..

only hope
that everyone around her, 
always smile..
happy
eventhough, she's crying inside her heart
deeply 

a woman..
who always make her love one happy..
yeah..true 

a woman..
who always speak silent in her heart
she only want
 her love one listen carefully..
by his heart
heart to heart..

and that's why
don't believe to the love
because it will bring sadness after happiness

Sincerely by,
Her




Kerinduan oleh Asmidar

Inikah cinta
Cinta kekasih
di mana akhirnya
ku merinduimu

namun ku masih mencari
ku damba cintamu
yang masih jauh

cinta
kau kurindu
padamu kasih oh kekasih
kuinginkan cinta kita jadi satu

inikah cinta
cinta kekasih
di mana akhirnya
ku merinduimu

mula terasa
kau yang sempurna
kau yang dicinta
hanya untukmu

namun ku masih mencari
ku damba cintamu
yang masih jauh

kini kau kurindu
padamu kasih oh kekasih
kerinduanku berakhir 
di sisimu 

(Lagu latar dalam filem Mencari Cinta)

Hurm..kenapa ye lagu ni tak dimainkan kat radio..merintih2 lagu ni dinyanyikan..kalau dengar, kita pun terasa di hati..gituu...



Sepi

Aku bangun
Aku tidur
Aku mimpi
Dia masih di sini

Hari berganti bulan berganti tahun
Kita masih berdiri
Biarkan dia pergi

Bisikku pada bulan
Kembalikan
Temanku
Kekasihku
Syurgaku

Tanpa dia malam menemaniku
Sepi memelukku
Bulan, 
Jangan biar siang
Biar alam ini kelam
Biar ia sepi
Sepertiku

(Dipetik dari filem Sepi oleh Khabir Bathia)

Mungkin inikah

Alhamdulillah..
tatkala perasaan ni gundah gulana..
ku memohon pertolongannya agar diberi kekuatan dan kesabaran menghadapi dugaan dunia yang cuma kecil ni..
terkenang masih ada yang hidup bergelandangan tu, kais pagi makan pagi kais petang makan petang..
kenapa tidak aku?
aku baru diduga masalah kecil saja..bersabarlah..
salah aku jua..
mungkin kalau aku tak gunakan untuk repair hp haritu, tak macam ni..
tapi redha..mungkin rezki tu untuk orang yang repair hp ni..
kalau tak nanti payah pulak nak contact org tersayang..

baru kena uji sikit, sabarlah..^_^

Allah itu Maha Penyayang, diutusnya seorang hamba Allah yang pemurah memberi rezki kepadaku..
Syukur ya Allah.. 
Segannya diri ni..terasa begitu kerdil sekali..
Mulia hatinya..semoga dia dipanjangkan umur dan dilimpahkan rezeki..
Insya Allah akan kubalas jasanya..


dan tatkala aku bersabar menahan jiwa yang kerinduan, 
akhirnya...
seseorang telah menjentik hati ni...
apakah perasaan ni?
malunya... >.<
bersungguh aku ingin menjaga kesucian hati untuk yang halal buat diri ni..
ku tepis2 jugak..
sabar2... 
mungkin aku bermimpi ni..
ee malunya..
terasa merah je pipi ni...
nasib..hanya aku yang merasainya..
:)

title "Bakal Suamiku"..susahnya nak sebut dengan kata2.. >.<
Macam nampak biasa tapi maknanya sangat mendalam bagi aku..
Eee,,kenapa dia berani je sebut dengan penuh yakin..Terus rasa nak pengsan o_O
Bahang malu masih terasaaaa.....huuuhuhuhu



Bad thinking go away from me!!!!

stop!!
berhenti la..
apesal benda ni bermain2 di minda..
ni semua hasutan untuk menjatuhkan je..
=_=

benci betul dengan kata2 macam tu..
kadang2 aku bole terima, tapi kadang2 sengaja menyakitkan hati untuk membuatkan aku berfikir..
lepas tu..aku fikir lagi..

??
 
buat apa nak fikir, aku dah serah semua kat Dia..
biar Dia tentukan segalanya..
ye..Dia...aku yakin padaNya..

Special Thanks for Tuan Menteri!

Terima kasih..
terima kasih sangat bakal pemilik rusuk! :)
Insya Allah..
terima kasih untuk hari-hari yang indah..
simple namun bermakna..
terima kasih jaga hubungan antara kita dan Dia..
terima kasih selalu ingatkan saya tentang Dia..
terima kasih..

terima kasih untuk surprise tu..
terharu tak terkata sebenarnya..sebab tu cakap pun melalut..
walaupun bukan flavour kegemaran saya, tapi sekurang2nya ada usaha untuk 'jaga hati'..hehe..
tapi sedap jugakkan flavour yang awak beli tu.. :D


Terima kasih untuk hadiah tu jugak..
cantik pilihan tu.. :)
saya asyik tengok banyak kali je..
macam tak percaya..
betul ke ni??
hehe..
tak sabar nak dipakai..

terima kasih bawa saya survey2 barang persediaan kita..
wah..terasa macam tak lama lagi je..
betul ke ni??
memang dah tak lama pun..
lepas awak balik dari Mekah nanti, bertambah la kesibukan kita kan..
jangan lupa berdoa agar hubungan ni sentiasa terjaga dan tersemai serta berada dalam redhaNya..
dan semoga jodoh antara kita berpanjangan sampai ke syurga..
sampai dapat 'Zunnur Adnin' :D

terima kasih atas kesungguhan yang awak tunjukkan..
saya tak pernah rasa perasaan yang bersyukur teramat2 begini..

walaupun diri ni serba serbi kekurangan, tapi awak tetap terima saya..
bukan atas dasar luaran..
segannya diri ni..
bantu saya ye encik bakal suami saya yang bakal memimpin saya dan anak2 kita nanti..
Insya Allah, saya akan sentiasa menyokong dan berasa di sisi awak di kala suka mahupun duka..dengan izinNya..

Tulus ikhlas,
Bintang Hati awak

Saya tak kisah awak baca atau tak post ni, saya cuma harap awak dengar suara hati ni..
bak kata awak kita ada 'kimia'.. :)
Terima kasih awak!!!

Zunnur Project (Part 1)

Alhamdulillah..
Stage 1..or should we call as 'first step'...?
segalanya dipermudahkan..
dan ada tempoh tidak kurang dari 2 tahun untuk persediaan..
apa pun, kedua belah keluarga telah merestui..
dan pertama sekali yang paling penting, 
sebagai seorang mahasiswa,
kena fokus dengan pelajaran dulu..
meniti tahun akhir yang penuh debaran dan keterujaan sebab dah nak masuk alam pekerjaan lepas ni..
dan Insya Allah
alam mahligai rumah tangga :)
membina kebahagiaan atas redha Allah..

Jaga hati, iman..kawal perasaan ni..
sebab nak menggapai redha Ilahi 
bukan semudah ABC

berdoa segalanya dipermudahkan..

Allahumma amin~

Lots of love,
Princess Fiona

Nota Cinta Coffemate

Kalau mereka ni kopi dan krimer coffeemate..
Kita milo dan susu la kan? haha :^_^

Ada 3 episod je cerita ni..tapi menyentuh hati..
Sangat akui..rasa macam nak sepak je lelaki dalam cerita ni..haha..
Tak menahan sweetnya kan..


Episod 1:





Episod 2:




Episod 3:

Sabarlah

Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Allah..
permudahkan la segala urusan kami..
menuju jalan yang Kau redhai ini..

semoga segala perancangan dipermudahkan dengan izinMu..

simpan..

ye,,simpan rasa itu sehingga waktunya..

dan moga tak tersasar..


lindungi hati ini dan hatinya..
semoga diberi kekuatan dan keyakinan 
menempuh dugaan mendatang...


jujur..

aku berduka..
khuatir..

dengan pelbagai andaian..

jiwa ini

tidak kuat...



hanya mampu berdoa kepadaNya..
semoga segalanya dipermudahkan...

Kisah setiap orang itu memang berbeza..dan cabaran setiap orang juga berbeza..
tapi..insya Allah..
mudah2an..
setiap cabaran yang datang akan didatangi keindahan..

sabar..dan terus berdoa..

Allahumma Amin...

Salam cinta,
Princess Fiona

Being Proposed

Nak lebih syahdu, dengar lagu Istikharah Cinta ni sambil baca entri ni ye.. :D




Bismillaahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah..
Finally...

Syukur tak terkata..
kepadaNya aku mengucap syukur..
Alhamdulillah ya Allah...
Tak putus2 rasa syukur itu..
terima kasih atas nikmat ini..
sujud syukur kepadaMu..
Alhamdulillah~
nak menitis air mata..
mengucap syukur ni..

Totally tak sangka .
Allah permudahkan segalanya..

diriku kini telah dilamar dengan seorang pemuda 
yang sejak pertama kali aku mengenalinya, 
hatiku terdetik..

"Dialah orangnya..."

dan..


lamaran itu aku terima..


keputusan yang dibuat ni mengikut gerak hati aku sendiri..
bukan dari dorongan sesiapa..
dan aku berfikir mengikut kewarasan akal..

and guess what??
after istikharah..

sebelum ni buat tapi tak ada dapat apa2 petunjuk..
cuma sebelum ni, hubungan tu tak serasi..
walaupun aku cuba, tapi tetap tak boleh nak teruskan lagi...
mungkin itu petunjuk yang Dia bagi..
aku lelah dengan perhubungan yang ambil masa lama..

dan kali ini..Alhamdulillah

"aku bermimpi.."

kadang2 belum tentu yang kita mimpikan tu betul ke tak..
tapi ini petunjuk yang benar2 aku pasti..

kali ni aku betul2 yakin...
dan Insya Allah..
Allah telah menetapkan sesuatu yang baik untuk diriku dan dirinya,,

indah sungguh mimpi itu..
bagaimana aku bertemu dirinya dalam kesamaran silauan cahaya..
aku sedang solat..
dan diimamkan seorang pemuda berbaju putih..tanpa aku ketahui siapa dirinya..
taktala selesai solat..
kami bersalaman..
tika itu, aku melihat raut wajahnya...
agak silau..
tak dapat lihat dengan jelas..


namun..

senyumannya itu..
:)

terus menitis air mataku..

Indah sungguh mimpi itu walaupun cuma sementara..
aku dikejutkan oleh azan subuh..

aku perasan air mataku mengalir..

dan kemudian kulihat telefon..
ada mesej mengucapkan terima kasih kepadaku kerana sudi menerima dirinya..
menitis air mataku sekali lagi.. :')

ku ikhlaskan hati ini, 
menerima dia..
tanpa sebarang keraguan..

perkenalan ini meyakinkan aku untuk menerimanya....
dan aku berserah..

Ya Allah..aku serahkan segalanya kepadaMu..
semoga apa yang kami rancangkan ini menjadi kenyataan dengan izin dan redhaMu..

Aku yakin dengan keputusan ini..
dan kami cuma mampu merancang..
moga hubungan ini berjalan seperti biasa...

jauhkan kami dari perkara2 yang tak sepatutnya..

dan kami tidak memberi harapan atau perasaan 100 peratus selagi tiada ikatan sah..

 kami percaya akan Cinta selepas Nikah..

sebab...

"Love after marriage will be more awesome and full with barakah"

semoga perasaan ini akan disimpan untuk dia yang halal buatku..
sehingga tiba masanya aku luahkan kepada yang selayaknya..

Allahumma Amin~





::Tiada yang indah melainkan senyuman::

Lots of love,
Princess Fiona




Terima kasih jadikan saya sebagai suri hati awak.. ;)
May happiness till jannah..

Anologi Highway

Highway...



Perumpamaan pencarian cinta itu seperti kita berada di highway...

Sebelum mulakan perjalanan, niat hati nak pergi satu tempat je..
Tu kalau memang betul2 tertarik kat tempat tu..
Tapi selagi belum, perjalanan tetap diteruskan tanpa mengetahui destinasi sebenar..
Nak masuk highway tu, dah pasang perancangan macam2..
Tapi hakikatnya nanti kita kena melalui pelbagai pengalaman..

manis...

pahit..

masin..

semua ada..huhu

tak semestinya perancangan kita tu berjalan dengan baik..


-------------------------------

singgah kat hentian, mungkin sekejap je..tak pun sempat makan2 dulu..
perhentian tu tempat untuk merehatkan diri..
jadi sekejap jelah singgah kat situ..

(means tak serasi..atau kenal gitu2 je..uhuk2...)

dah rasa macam tak selesa duduk kat hentian tu, 
buat apa nak tunggu lama2 kat situ..
teruskan la perjalanan ke destinasi seterusnya...


-------------------------------


pastu sambung perjalanan lagi,
tengok signboard..
nama tempat macam menarik..

(means tertarik dengan rupa dll..jadi instinct nak kenal lebih dekat tu kuat..jadi buat survey dulu..)

kita pun rasa nak keluar dari highway,
pusing2 dulu tempat tu...

mungkin lama pusing2 kat situ..
kalau rasa dah tertarik dengan tempat tu,
mungkin terus menetap kat situ..

tapi..

kalau rasa tak menarik seperti yang digambarkan sebelum tu,
mungkin keluar balik ke highway dan teruskan perjalanan lagi..

(bercinta lama2..akhirnya terpisah jua.. ataupun dalam erti kata lain, dah tak boleh nak teruskan lagi..)

--------------------------------------

tapi...

kadang2...
semasa dalam perjalanan tu..

ada macam2 dugaan..

ada persaingan dengan kenderaan2 lain.. 

kadang2 kenderaan yang dinaiki disabotaj orang lain.. (dengki, khianat, penipuan)

atau kadang2

kenderaan yang dinaiki tu bermasalah

dugaan2 ni yang boleh menyekat tujuan utama..

terpulang kepada individu tu sendiri, sama ada boleh bertahan atau tidak..


--------------------------------

bukan tu je...


ada orang cakap


highway ni keras

cerita rekaan yang tak pasti, 

perkara2 yang mengundang fitnah


tapi semua tu bergantung pada individu tu sendiri..

sekuat mana iman...

--------------------------


tapi ada jugak masalah lain

seperti kesesakan di highway (jodoh lambat)

kena tahan polis (keluarga tak setuju)

dan banyak lagi..


hanya mampu berusaha..berdoa..sabar..
dan serahkan kepada Dia..


---------------------------

setelah melalui pelbagai dugaan ni

Insya Allah akan bertemu jua destinasi yang betul2 nak dituju..

(Credit to Prince Green a.k.a Shrek for this love finding anology)



Lots of love, Princess Fiona


Perasaan

Ouh..ouhhh...ouh!!!
apakah perasaan ini?
syyuuuhhh...syuuhhh..jauh...jauh..
sedaya upaya aku elak..
apasal susah sangat kali ni??
ye, aku hanya menipu perasaan aku sendiri..
My friend, Miss Cinta told me...
"Jangan nak tipu perasaan kau.."

Huh!!
seriously??
aku menipu perasaan aku..
=_="

mana ada...

ye la kot..

hurmmmmm...

perasaan yang aku cuba elak sesangat2 ni..kenapa muncul?
actually I'm not ready yet for a relationship commitment..

tapi..

entah kenapa...

aku semakin...



lupa...


apa yang aku rancangkan..



haihh~


melayan sangat perasaan ni...


belum tentu dia jodoh yang telah ditetapkanNya..


but..


who knows??




unexpected friendship!



short time!




dan semakin lama...







perasaan itu.......................








Coppp!!!

Aku memang mudah mesra dengan semua orang..haha..
aku suka berkawan dengan sesiapa sahaja..
dan aku mudah 'TER'suka atau 'TER'jatuh hati kat seseorang yang aku rasa menarik perhatian aku..
mihihihi..


perkara tu memang mudah!!
tapi untuk Say**g seseorang itu sukar..

dan entah kenapa,
aku semakin ada perasaan tu..

even dulu memang aku akui aku pernah terjatuh..opps..huhu..

tapi tak rasa perasaan yang begini..

perasaan risau, memanjang rasa bimbang, memanjang fikir apa dia buat, sihat ke tak..
ternanti2..terrind* (tettttt..........)
:p


aku cuba nak lupakan seketika,,, tapi kenapa asyik fikir??



Jalan Cinta


Lima bintang untuk lagu dan video ni!! :)
Sila berangan.. 

By the way, sweet sangat...




Semua resah hati manusiamu
Untuk membagi kisah atas nama cinta
Derai air mata di setiap sujudmu
S’perti tak pernah cukup untuk menjagaku
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu, cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di sela doa dalam malam-malam yang sunyi
Ampun yang engkau pinta dalam semua keraguan yang telah meliputi jiwamu
Semoga akan membawa cintamu
Pada diriku dalam jalan dan ridho-Nya
Jangan butakan hati menjadi cinta yang semu, oh cinta yang semu

Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam
Kau panjatkan ayat-ayat cinta pada-Nya

Melindungi dan menjaga kisah cinta kita