Oh Clara


Hai semua~
Assalamualaikum..dan salam sejahtera..
Entri kali ni tak tahu tema dan persoalan mengenai apa..
Haha..suka hati punya cerita...

Gambar kat bawah ni menunjukkan seorang kanak-kanak yang dah tak tahan ( kelaparan) nak makan..Masing2 menunggu ketibaan Asam Pedas Batu Pahat yang sangat sedap..sedap tau!
Kalau pergi ke Batu Pahat, jangan lupa singgah ke kedai makan asam pedas..kat situ ada banyak gerai asam pedas..pilih la yang mana berkenan..:)



Tak sempat nak snap gambar asam pedas ikan pari tu..sebab masing2 terlalu lapar..makan tak ingat dunia...haha..:D
Menunjukkan bahawa masakan di kedai tu tersangatlah sedap..



Gambar di bawah ni ialah gambar semasa PC ingin bertolak pulang ke Institut Pendidikan..
Sedihnya~
Mereka di kampung melambai2 ke arah kami..
Bye~





Seterusnya, gambar kat bawah ni pulak, dua orang kanak2 dengan posing cover gigi...
Mereka berdua ni adalah tuan kepada Clara (kucing)..
Kenapa kucing tu nama Clara??
PC pun tak berapa nak faham..
Mengikut sumber yang mengatakan bahawa muka Clara macam orang putih..
dan sangat comel, bersih dan lain2 lagi la..

Kebaikan si Clara:
- Sopan
- Pemalu
- Susah nak dengar dia mengiau kecuali kalau dia gelisah dan ketakutan
- Pendiam tapi lincah
- Suka diajak bermain
- Suka baring2 depan laptop PC dan gigit2 keychain kat beg laptop..adusshh..menyebok je kan..
- Suka main sendiri around pukul 12 tengah malam- time ni dia agak gila, main apa aje yang ada kat sekeliling..
Contoh:
- Kalau ada penyepit baju, mula la dia gigit2 dan sepak2 dengan kaki..Nanti ekor si Clara ni akan mengembang dan Clara akan terlompat2 ke sana-sini tak ubah macam kak tupai..
- Takkan baring kat atas katil, tapi dia akan baring kat hujung kaki katil teman tuan dia tidur..
- Bila tuan dia pergi sekolah, Clara akan tidur je..Bila tuan dia balik, mula la tergedik2 lari ke pintu.
- Suka menemani tuan dia..Bila nama dipanggil, Clara akan datang..
- Dengar cakap la jugak ci Clara ni.


Keburukan si Clara :
- Clara tak bagi PC duduk satu kerusi ni, tempat dia selalu baring dan beradu..Kalau PC duduk kat situ, nanti dia mulalah tergedik2 duduk kat situ jugak, pastu mengais2 kerusi tu..Gaya memang tak suka la PC duduk kat kerusi tu..Bila PC bangun, dia pun baring kat situ buat muka selamba dan tak lama lepas tu tidur..Ceh! Clara sengaja! :p


Kalau nak tahu si Clara tu macam mana rupanya...ni haa PC tunjukkan gambar...:)


Menyebok nak duduk kat situ..

Muka relaks je si Clara ni..

Clara pun nak drive balik KL jugak..
huhu..

Terpaksa la PC menyilakan kaki kat tempat duduk..Sebabnya si Clara nak baring atas kasut..
huhu..macam2 jelah si Clara ni..


Terjenguk2 apa la tu..

Itu saja la kisah Clara~

Tengok gambar kat bawah pulak..

Oleh kerana tiba2 tadi blackout, maka PC pun merajinkan diri menganalisis soalan UPSR..
rajin kan??
haha..
Okay laa...tu saje untuk entri kali ni..
Bye..:)

4 ulasan:

NANA NAZIRA.. berkata...

glemer gler nama kucing tu..

cik aied berkata...

haha..konon2 vouge la letak nama Clara..hahaha :p

MAPPIAU berkata...

laaaa kucing ker akak ingatkan sape tadi hahaha, kelesss okeh name kucing ko dik hihihi

Putri Cahaya / Cikgu Amira berkata...

nana : tahu takpe..mmg glamer

cik aied : of course la vouge..haha..akak aku yang bagi nama tu..

mappiau : haha..kucing laa..ehehehe.