~Malam Jumaat~

(Sekadar gambar hiasan)


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani....
Selawat ke atas junjungan Nabi Muhammad S.A.W.



Pengalaman waktu cuti yang takkan ku lupa..25/2/10...baru ku sedari malam itu malam Jumaat..tengah excited belajar buat pulut panggang dengan kak Anis dan tengah borak pasal DarusSyifa'..tiba2 je ada orang ketuk2 pintu..seorang lelaki bagitau kak Anis,ada orang kena rasuk...aku yang agak lama tak menceburi bidang2 macam ni pun join tolong pe yang patut..pegang orang tu..ada 3 lelaki dan 2 perempuan termasuk aku yang pegang orang yang tengah dirasuk tu..aku baca lah surah2 pendek untuk menenangkan keadaan....orang tu meronta2 nak lepas..bila time nak renjis air..orang tu terus mengamuk dan boleh pulak dia tepis cawan berisi air tu dan air tersimbah kat aku..habis pakaian aku basah..hmm..nak baca surah Al-Baqarah tu dah berapa kali aku tersasul dan terpaksa ulang banyak kali..finally,ada hamba Allah datang..dan at last..Alhamdulillah..orang tu pun ok setelah hamba Allah itu mengajak dia membaca syahadat dan ayatul kursi..


Kisah ni aku cerita pendek je..kalau nak tahu lebih lanjut..sila layari blog kakak aku...klik saja pada link ini..



http://temansetiaanis.blogspot.com/2010/02/detik-12-malam-tiba-tiba.html

Tiada ulasan: