habit habit habit

gambar hiasan semata2


Assalamualaikum si kacak dan si cantik semua~
puasa tak??
Salam Ramadhan al-Mubarak..
:)

Ok, lets talk about 'habit'
Tahu tak apa tu habit? dalam bahasa Melayu, kita panggil tingkah laku yang biasa dibuat..
kadang2 habit ni menyebabkan orang annoying dengan kita..kadang2 pulak orang suka..
so, habit ni ada kelebihan dan kekurangannya..
tapi, kalau orang sekeliling kita boleh terima habit kita tu, takpelah..
tapi kalau sebaliknya, kita cuba la untuk elakkan buat depan dia..
huhuhuhu...
antara contoh habit yang sesetengah orang selalu buat;



1) Lelaki: usap2 janggut atau misai masa berborak.. (haa..ada yang pernah buat ke?)
haha..kadang2 ada jugak aku nampak kejadian seperti ni..mungkin dia tak sedar apa yang dia lakukan..sebab dah jadi kebiasaan..mungkin..tapi bagi aku, takdelah annoying pun..biasa je :D




2) Perempuan: membebel sorang2 tapi orang lain boleh dengar
ni aku tak pasti..kadang2 lelaki pun ada yang macam ni jugak..
Antara contoh paling sesuai kejadian ni berlaku ialah masa nak pilih baju..
"Eh, yang mana satu cantik ni...yang tu macam lagi cantik..tapi yang tu mahal..blablabla.."
kira macam cakap sorang2..cakap perlahan je tapi sebenarnya orang lain boleh dengar.. :D




3) Gigit benda2 yang ada kat sekeliling dia
ni kadang2 buat aku rasa macam nak rampas je benda yang digigit tu..haha..
ada juga sesetengah orang macam ni..dia suka gigit2 pen, straw, cawan plastik dan sebagainya yang boleh digigit..sebab dah terbiasa, mungkin sejak kecik tak pernah ditegur..

eh, banyak lagi habit secara umum yang dilakukan oleh ramai orang..tapi aku malas nak taip panjang2..huhu..
tapi, setahu aku, habit aku setakat ni, update blog sambil dengar lagu yang sama berulang kali..
setiap kali nak update blog, aku akan dengar lagu yang aku rasa suka sangat2..
mungkin mendatangkan ilham? haha..ye kot..
sebenarnya aku dah tak pasti berapa kali lagu yang aku dengar sekarang ni dimainkan.. :D

Oh ye..
APA HABIT KORANG PULAK? :D





Tiada ulasan: