Kembali


Apakah tujuan dia??
sekadar bertanya khabar atau ingin mengorek rahsiaku?
kenapa kau datang kembali dalam hidupku di saat perasaan ini mula berputik untuk insan lain?

dan kenapa kau tiba2 mengingatkan tentang diriku dan dirinya yang kini sudah tiada apa2..
aku cuma mahu kehidupanku sendiri..
tanpa dibebani bayang2 hitam..
aku dan dia ialah pengajaran dalam hidup..
mematangkan pemikiran..

ya..
kau milik dia!
dan aku sudah terima ketentuan itu..
kita bertiga kawan dunia akhirat..
dan tak mungkin aku nak sakitkan hati kawanku sendiri..

ye..persahabatan itu kekal sampai bila2..
Insya Allah..
satu masa nanti, bila aku benar2 bersedia berhadapanmu dan dia,
 aku akan kembali ke daerah itu..
daerah yang telah lama aku tinggalkan..
dengan perasaan pilu..

hadiah perkahwinan pun belum sempat aku beri..
maaflah..aku terlalu sibuk sehingga lupa..
nanti akan aku poskan..



Yang benar,
S.A

Tiada ulasan: