Ya Allah Bantulah Aku

Sejak akhir2 ni..
aku rasa macam...
semua serba tak kena..
entah kenapa...
tanda2 kot..
Aku lebih suka bersendirian sekarang..
walaupun luaranku nampak gembira..
tapi hakikatnya....
hanya Tuhan yang tahu...
perasaan sedih selalu membelenggu diri..
usah ditanya kenapa dan mengapa...
Ya Allah..
kuatkanlah hambaMu ini dalam menempuhi dugaan dariMu..
tingkatkan kesabaranku...
terimalah taubatku...
kenapa aku selalu bersedih??
Ya Allah..
bantulah hambaMu..
terus tegar..
menghadapi ujianMu..
Di kala ini..
aku merasa kesepian walaupun teman2 di sisi..
entah kenapa..
aku rasa diriku semakin lemah dan lemah..
namun aku akan terus ceria..
tertawa seperti orang lain..
agar diriku tak terasa sedih yang amat sangat..
Ya Allah..
aku tak sanggup..
bila melihat dan berhadapan orang2 yang ku sayang..
bimbang kalau mereka bersedih keranaku..
Ya Allah..
berikanku nafas untuk terus menyayangi insan2 yang ku sayang..
di muka bumi ini..
kuatkanlah aku dan gagahi diriku Ya Allah Ya Rabbi..
aku tak mampu menanggung ujian dariMu...



(Luahan Hati)